Kennelliiton Terkkuja pentulaatikosta -kampanja palkittiin
Kennelliiton toteuttama Terkkuja pentulaatikosta -kampanja palkittiin markkinointi- ja viestintäalan verkoston järjestämässä Finnish Comms Awards -kilpailussa. Pennunostajille suunnattu kampanja voitti julkisorganisaatioiden, järjestöjen ja liittojen valistussarjan. Palkinnot jaettiin kilpailun gaalassa 26. lokakuuta. Kampanja toteutettiin yhteistyössä viestintätoimisto Brunnenin kanssa. Markkinointi- ja viestintäalan verkostoon kuuluvat Marketing Finland ja Vastuullinen lahjoittaminen ry.
Kennelliitto kampanjoi vastuullisesta pennunhankinnasta Tori.fi-verkkopalvelussa vuosina 2020 ja 2021. Torin johto päätti poistaa koirien ostoilmoitukset palvelustaan. Kohderyhmälle muokattu materiaali vei Kennelliiton ylläpitämälle ja vastuullisuutta korostavalle Hankikoira.fi-sivustolle. Sen kävijämäärä nousi 40 prosenttia vuodesta 2019 vuoteen 2021. Sivulla on nyt noin 5,2 miljoonaa vuosittaista kävijää.
Kampanjoiden aikana Kennelliiton edustajat toivat useissa medioissa esille vastuullista koiranhankintaa ja koiranomistamista.
– Palkinto on kunnia ennen kaikkea suomalaiselle koirankasvatustyölle ja koiraharrastuskulttuurille, sanotaan Kennelliiton tiedotteessa. Työ vastuullisen pennunhankinnan ja vastuullisen koiranpidon puolesta jatkuu edelleen. Verkkomateriaalien lisäksi Kennelliitto julkaisee aiheista erilaisia webinaareja ja podcasteja, ja tietoa saa myös Digitassu.fi-palvelun verkkokursseilta.